Benvinguts Alfabetització Digital!

Aquest és un blog on dia a dia aniré explicant i mostrant tot el que fem a l'assignatura de 2on cur d'educació infantil, Alfabetització digital.Us aproparà al món de les TIC i ens mostrarà els diferents recursos que tenim els mestres per treballar a l'aula d'infantil d'és d'una vessant més innovedora i al dia amb les oves tecnologies!

21 nov 2011

8 DE NOVEMBRE DEL 2011



Avui la classe amb l'Àngels ha estat molt teòrica però a mi particularment m'ha agradat força ja que parlava de tipografies, de la classificació, justificació, alineació i separació de les lletres. I a continuació de l'explicació ens ha ensenyat diferents tipus de lletres és a dir com per exemple les capitulars.
Però una de les coses més útils que ha explicat ha estat la llegibilitat de les lletres quina separació necessitem o és més còmode per tal de llegir amb més claredat. També hem parlat de l'accessibilitat, l'usabilitat i l'ergonomia de les tipografies, és a dir, com el disseny d'aquestes s'adapten al que el lector necessita.


Amb aquest conjunt de conceptes no es tractava tant d'apendre'ls de memòria sinó tenir una visió global i una consideració sobre quina importància té el text, i la lletra en concret. Per tant, conscienciar-nos que alhora de redactar un text, aquest en sí i la manera com el presentes pot ser tan important com el contingut que ofereixes.
No és el mateix presentar un document sense marges, ni justificat, sense diferenciació de praràgrafs o amb lletres capitulars ja que de cara el lector la impressió sempre serà molt més bona si el text es presenta ben organitzat visualment, amb la separació correcte per tal de llegir el text sense dificultats i amb una mida i tipografia estàndar.


No obstant això, no vol dir que mai poguem utilitzar lletres capitulars, tipografies divertides, lletres de colors, entre d'altres, ja que segons el context convindrà un tipus o un altre. Així doncs, a partir d'aquí ens podriem plantejar com hauriem d'organitzar i crear un text si aquest va dirigit als pares dels alumnes, o si és pròpiament pels alumnes, per el teu cap, per l'ajuntamnet o qualsevol altre institució. Així, ens haurem de plantejar cada cop que elaborem un text a qui va adreçat i a partir d'això realitzar el text d'acord al receptor.





ALfABEtitzacIO DIGITAL
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Alfabetitzacio digital
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Alfabetitzacio digital
ALFABETITZACIO DIGITAL
ALFABETITZACIO DIGITAL
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
ALFABETITZACIO DIGITAL
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Alfabetitzacio digital
Alfabetització digital
ALFABETITZACIO DIGITAL
Alfabetitzacio digital
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
ALFABETITZACIO DIGITAL

No hay comentarios:

Publicar un comentario